Innovatív csapatfejlesztés és változáskezelés a Budapesti Gazdasági Egyetemen – Esettanulmány az Assessment Systems Hungary közreműködésével

Az Assessment Systems Hungary egyedi csapatépítő programot fejlesztett a Budapesti Gazdasági Egyetem számára, fókuszálva a változáskezelésre és csapatkohézióra.

Budapesti Gazdasági Egyetem – Esettanulmány

Az Ügyfél

A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) Magyarország legnagyobb üzleti közössége. Kiemelt hangsúlyt fektetnek az innovációra, alapvető megközelítésüket az élményalapú és gyakorlatorientált mentalitás jellemzi.

A BGE új tantervet és oktatási szemléletet vezetett be, hogy agilisan igazodjon a megváltozott igényekhez. Kollégáit szeretné támogatni abban, hogy ezen modernizációhoz szükséges változáskezelési készséget fejlesszék, ezzel segítve őket az adaptálódásban. Az Assessment Systems Hungary ezen szemlélet képviseletében olyan személyre szabott programot dolgozott ki a BGE számára, mely igazodik a kreatív szemléletükhöz. A program alapját olyan gyakorlatban használt készségek elsajátítása adta, mely lehetővé teszi a változásokhoz való igazodást és a kiaknázatlan erősségek használatát.

A Cél/Célok

Együttműködés, illetve változáskezelés fejlesztése egy szórakoztató és egyedi program keretein belül.

A Kihívás

A BGE egyik fontos célkitűzése az új csapattagok hatékony integrálása és a meglévő csapattagokkal való kohézió kialakítása volt. A változások által hozott új normák és keretek sok csoport esetében kihívást jelenthetnek. Ezen felül, a csapat tagjai különböző életkorúak és különböző szintű tapasztalatokkal rendelkeztek, így a szakmai felkészülés során erre is kiemelten figyelmet kellett fordítani.

További kihívás volt még a módszerhez viszonyított nagy csoportlétszám. A Lego Serious Play módszertana elsődleges 10-15 főre van kidolgozva, így 25 fő esetében más megoldást kellett alkalmaznunk.

A Megoldás

Az Assessment Systems Hungary Kft. egy olyan 2 napos csapatépítő és fejlesztő programot dolgozott ki, amely során több módszertan elemeit kombinálva céloztuk meg az elérni kívánt eredményeket.

A program két fő pillérre épült:

  • Lego Serious Play Módszertan: Az élményalapú és kreativitást igénylő megoldás lehetővé tette a résztvevők számára, hogy felfedezzék és kiaknázzák saját rejtett potenciáljukat. A facilitáló kérdéseket kimondottan a változáskezelésre és a csapatkohézió építésére fókuszáltuk. A LEGO Serious Play segített felszabadítani a résztvevők kreatív energiáit, és folyamatosan fenntartotta a flow állapotot, ami különösen a kiscsoportos építési feladatok során mutatkozott meg. Ezt a módszert olyan módon valósítottuk meg a nagyobb létszámmal, hogy először kiscsoportokban kezdődött az építés, ezen kiscsoportok különböző területekről érkező személyeket vegyítettek. A kiscsoportos építés után pedig egy nagy közös feladatot kellett megoldaniuk a résztvevőknek.
  • Mentális Életmódváltó Program (MÉP): A program során a résztvevők megismerkedtek az antifragilitással és a kognitív átkeretezéssel, ami hozzájárult szemléletük komplex formálásához. A MÉP célzott eszközöket kínált a résztvevők számára, amelyeket azonnal alkalmazhattak a gyakorlatban.

Programunk kidolgozásánál kiemelten ügyeltünk arra, hogy személyre szabjunk minden elemet, hiszen célunk volt, hogy minél többet el tudjanak vinni és át tudjanak ültetni a résztvevők a mindennapjaikba.

Eredmények

A program során dinamikusan alakult a csoport összekovácsolása. A résztvevők konkrét eszközöket és támogatást kaptak, amelyeket a mindennapi munkájuk során is alkalmazhattak. Az eltérő életkori és szakmai tapasztalatok ellenére mindenki aktívan részt vett, és energiát fektetett a feladatokba.

Néhány kolléga kezdeti szkepticizmusa is hamar feloldódott, amikor látták, hogy a Lego valójában hatékony fejlesztő eszközként működik. A MÉP során a résztvevők aktívan bekapcsolódtak a témákba, saját példákat és felvetéseket hoztak, ami azt mutatta, hogy a téma különösen érdekli őket.

A programot követő visszajelző körök során kiderült, hogy a résztvevők élvezték a kiscsoportos és a nagycsoportos építési feladatokat, és a program végeztével is arról beszéltek, hogy mit építettek, és hogyan reflektáltak a workshop során felmerült témákra. A HR-esek kiemelték, hogy a program hosszú távon is emlékezetes maradt számukra, és hasznosnak találták a célzott skillfejlesztést, amelyet a Mentális Életmódváltó Program kínált.

Az Ügyfél Visszajelzése

A BGE kapcsolattartója az alábbiak szerint értékelte a programot:
„Köszönjük a megtartott tréninget, mindenki nagyon jól érezte magát és mindenkinek tetszettek a feladatok is.”

esettanulmány
Előző bejegyzés
Hatnapos munkahét: A múlt tanulságai a jövő munkaidejéhez
Következő bejegyzés
Loud Quitting: A Céged Reputációjának Csendes Gyilkosa

A cikk szerzője

További cikkeink

Cikkek

Hogan kompetenciák a jóllét szolgálatában

A vezetői stílus nagy hatással van a munkavállalók jóllétére, de fontos az is, hogy milyen példával jár elől a vezető, illetve mennyire tudja olykor kollégái fejlődését előtérbe helyezni.
Hogan kompetenciák a jóllét szolgálatában - Assessment Systems Hungary - Modern HR megoldások a vállalatod sikereiért
Cikkek

Amilyen a vezetői stílus olyan a munkahelyi jóllét?

A vezetői stílus nagy hatással van a munkavállalók jóllétére, de fontos az is, hogy milyen példával jár elől a vezető, illetve mennyire tudja olykor kollégái fejlődését előtérbe helyezni.
Amilyen a vezetői stílus olyan a munkahelyi jóllét? - Assessment Systems Hungary - Modern HR megoldások a vállalatod sikereiért